România tehnologiei: cumpărăm smartphone-uri mari, televizoare și desktop-uri
Românii cumpără mai multe telefoane cu ecran mare, dar și desktop-uri. În schimb, scade segmentul foto.
Smartphone-uri
Vânzările nesubvenționate de smartphone-uri și telefoane mobile clasice au depășit cu 29% performanța de anul trecut, din trimestrul 2, atingând nivelul de 128 de milioane de euro. .
În cadrul categoriei de smartphone, s-a menținut tendința de creștere pentru ecrane cu dimensiuni de 4 sau 5 inch.Cele cu dimensiuni foarte mari (5,6 – 7 inch) au avut o cotă de piață scăzută și stabilă comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.De asemenea, produsele ce permit conexiuni 4G sau încorporează o cameră de 12 megapixeli sunt în creștere, potrivit studiului GfK.
Desktop-ul crește
Sectorul IT a înregistrat o creștere de 7,5% în al doilea trimestru al 2014, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Toate categoriile din cadrul sectorului au contribuit la atingerea nivelului de 93 de milioane de euro.
După o perioadă lungă de evoluție negativă, desktop-urile au înregistrat o creștere de două cifre. Monitoarele și perifericele și-au menținut trendul crescător. În cadrul pieței de calculatoare portabile, laptop-urile au rămas stabile.
Citește mai mult despre noul Windows 9.
Segmentul foto scade
După un început foarte greu în 2014, al doilea trimestru a continuat cu un trend negativ mai mic. Astfel, sectorul foto a scăzut cu peste 18%, piața ajungând la 7 milioane de euro – 2 milioane de euro mai puțin decât în aceeași perioadă a anului trecut.
DSLR-urile au avut o creștere ușoară de o cifră, în timp ce camerele foto compacte au suferit o scădere de două cifre, reușind astfel să tragă piața în jos.
Televizoarele au crescut în perioada Cupei Mondiale
În al doilea trimestru al anului vânzările de electronice au crescut cu 27%, atingând o valoare de 67 de milioane de euro. Trendul crescător a atins vârful în iunie, atunci când a înregistrat o creștere semnificativă pentru principalul sub-segment al electronicelor – televizoarele cu ecran plat – o performanță ce a fost influențată în mod pozitiv de Cupa Mondială FIFA.
Chiar dacă televizoarele au fost în lumina reflectoarelor, alte produse precum consolele de jocuri – puternic influențate de lansări recente – au continuat cu o creștere de două cifre, comparativ cu 2013.